REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ADAMIKshop.pl
ADAMIK Company, s.r.o.
Adres do faktury, adres do korespondencji, showroom i centrum testowe: Mitrovická 804, 739 21 Paskov, Republika Czeska
NIP EU: CZ26845318
Zarejestrowany: w rejestrze handlowym prowadzonym w Sądzie Miejskim w Pradze, dział C, wpis 106931
Telefon: +48 660 175 950, +420 774 883 858
Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Weryfikacja informacji o sprzedającym: https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=320328&typ=PLATNY
Do sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem www.adamikshop.pl.
1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
1.1. Niniejsze warunki handlowe (zwane dalej „warunkami handlowymi lub OWH”) spółki ADAMIK Company, s.r.o., z siedzibą pod adresem Mitrovická 804, 739 21 Paskov, numer identyfikacyjny: 26845318, zarejestrowana w rejestrze handlowym prowadzonym pod adresem Sąd Miejski w Pradze, sekcja C, wstawka 106931 (zwany dalej „sprzedawcą”) reguluje wzajemne prawa i obowiązki stron umowy powstałe w związku z lub na podstawie umów sprzedaży (zwanej dalej „umową sprzedaży”) zawierana między sprzedającym z jednej strony a kupującym z drugiej strony za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedającego. Sklep internetowy prowadzony jest przez sprzedawcę na stronie internetowej znajdującej się pod adresem internetowym www.adamikshop.pl (zwanej dalej „stroną internetową”), za pośrednictwem interfejsu strony internetowej (zwanej dalej „interfejsem internetowym”). Niniejszy regulamin w odmienny sposób reguluje prawa i obowiązki kupujących, którzy w relacjach ze sprzedawcą występują jako konsumenci (zwanych dalej „Kupującym konsumentem”), a odmiennie dla osób fizycznych lub prawnych prowadzących działalność gospodarczą na podstawie Ustawy o handlu lub innej szczególnej ustawy lub instytucje i organizacje państwowe i publicznoprawne (zwane dalej „Kupującym przedsiębiorcą”), które w relacjach ze sprzedającym działają w ramach działalności gospodarczej lub w ramach samodzielnego wykonywania zawodu, gdzie różne prawa i obowiązki obu kupujący są uregulowani i zróżnicowani poniżej jako prawa i obowiązki „kupującego konsumenta” oraz prawa i obowiązki „kupującego przedsiębiorcy”. Jeżeli niniejsze warunki regulują określone prawa łącznie iw równym stopniu zarówno dla kupującego jako konsumenta, jak i kupującego biznesowego, zarówno kupujący biznesowy, jak i kupujący będący konsumentem są określani jako „kupujący”. Przedmiotem zakupu jest towar określony w umowie sprzedaży (zwany dalej „towarem”).
1.2. Kupującym jest konsument lub przedsiębiorca.
Konsumentem jest każda osoba, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania zawodu zawiera umowę ze sprzedawcą lub zajmuje się nią w inny sposób.
Przedsiębiorcą jest osoba, która samodzielnie wykonuje na własny rachunek działalność zarobkową i jest odpowiedzialna w handlu lub w podobny sposób z zamiarem jej konsekwentnego wykonywania w celu osiągnięcia zysku. Dla celów ochrony konsumentów za przedsiębiorcę uważa się każdą osobę, która zawiera umowy związane z własną działalnością gospodarczą, produkcyjną lub podobną lub samodzielnym wykonywaniem zawodu, lub osoba działająca w imieniu lub na rzecz przedsiębiorcy, między innymi. W rozumieniu OWH przedsiębiorcą jest osoba, która działa zgodnie ze zdaniem poprzednim w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. W przypadku podania przez Kupującego w zamówieniu numeru identyfikacyjnego, kupujący przyjmuje do wiadomości, że obowiązują go zasady określone w OWH dla przedsiębiorców.
Niniejsze warunki wykluczają stosowanie jakichkolwiek innych standardowych warunków, do których można się odnieść w jakiejkolwiek komunikacji lub wcześniejszych negocjacjach między umawiającymi się stronami. W przypadku sprzeczności pomiędzy niniejszym Regulaminem a Umową, pierwszeństwo mają postanowienia Umowy. Warunki są integralną częścią umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży i warunki handlowe są sporządzone w języku polskim. Umowę kupna można zawrzeć w języku czeskim i polskim. Treść regulaminu może zostać zmieniona lub uzupełniona przez sprzedającego.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM I GODZINY OTWARCIA
2.1. Na podstawie rejestracji kupującego w sklepie internetowym kupujący może uzyskać dostęp do swojego Konta. Kupujący może zamawiać towary ze swojego konta (zwanego dalej „kontem użytkownika”). Sklep internetowy umożliwia kupującemu zamawianie towarów nawet bez rejestracji bezpośrednio z sklepu internetowego.
2.2. Podczas rejestracji na stronie internetowej i zamawiania towarów kupujący jest zobowiązany do prawidłowego i zgodnego z prawdą wprowadzania wszystkich danych. Kupujący jest zobowiązany do aktualizacji danych podanych w koncie użytkownika w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Dane podane przez kupującego na koncie użytkownika i przy zamawianiu towaru sprzedający uważa za prawidłowe. W przypadku wprowadzenia błędnych danych i poniesienia przez sprzedawcę dodatkowych kosztów, w szczególności w przypadku transportu i dostawy na błędnie podany adres dostawy, kupujący jest zobowiązany do pokrycia tych dodatkowych kosztów.
2.3. Konto użytkownika jest zabezpieczone nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący zobowiązany jest do zachowania poufności w zakresie informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do jego konta użytkownika.
2.4. Kupujący nie jest upoważniony do zezwalania na korzystanie z konta użytkownika przez osoby trzecie.
2.5. Sprzedający może anulować konto użytkownika, zwłaszcza jeśli kupujący nie korzysta ze swojego konta użytkownika przez ponad rok lub jeśli kupujący naruszy swoje zobowiązania wynikające z umowy kupna (włącznie z warunkami handlowymi).
2.6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności w zakresie niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania sprzedającego, lub niezbędną konserwację sprzętu i oprogramowania urządzeń osób trzecich.
2.7. Zamówienia w sklepie internetowym www.adamikshop.pl są możliwe 24 godziny dziennie, 7 dni w tygodniu. W przypadku awarii systemu informatycznego lub działania siły wyższej sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedotrzymanie godzin otwarcia.
3. ZAMÓWIENIE I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Wszelkie prezentacje towarów umieszczone w interfejsie internetowym sklepu mają charakter informacyjny i sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna dotyczącej tych towarów. Przepis art. 1732 ust. 2 Kodeksu Cywilnego nie stosuje się.
3.2. Web sklepu internetowego zawiera informacje o towarach, i ceny poszczególnych towarów. Ceny towarów podane są bez podatku VAT i wszystkich związanych z nim opłat. Ceny towarów obowiązują przez czas ich wyświetlenia w sklepu internetowym. Postanowienie to nie ogranicza możliwości zawarcia przez sprzedawcę umowy kupna na indywidualnie ustalonych warunkach.
3.2.1. W przypadku braku wskazania ceny towaru (towar „Na zamówienie”) powodem jest to, że dokładne określenie ceny wymaga dokładniejszego określenia wymagań klienta, przetwarzanych materiałów, środowiska pracy itp. W takim przypadku Przedstawiciel handlowy i techniczny sprzedającego skontaktuje się z kupującym i ustali cenę po uzyskaniu wszystkich niezbędnych danych.
3.3.W interfejsie internetowym sklepu znajdują się również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towaru. Informacje o kosztach związanych z dostawą towaru podane w interfejsie internetowym sklepu obowiązują tylko w przypadku, gdy towar jest dostarczany na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
3.4. Kupujący może zamawiać towary i zawrzeć ważną umowę kupna wyłącznie za pośrednictwem sklepu internetowego. Wszystkie zamówienia złożone za pośrednictwem sklepu internetowego mogą być edytowane lub zmieniane bezpośrednio na stronie przez kupującego przed wysyłką. W celu zamówienia towaru kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie internetowym sklepu. Formularz zamówienia zawiera głównie informacje o:
* informacje o zamówionym towarze (zamówiony towar jest „wkładany” przez kupującego do elektronicznego koszyka zakupów interfejsu internetowego sklepu)
* sposobie zapłaty ceny towaru, dane o sposobie dostawy zamówionego towaru
* informacje o kosztach związanych z dostawą towaru (zwanych dalej łącznie „zamówieniem”)3.5. Przed wysłaniem zamówienia do sprzedającego ma kupujący możliwość sprawdzenia i zmiany danych, które kupujący wpisał w zamówieniu, uwzględniając również możliwość wykrycia i poprawienia przez kupującego błędów, które wystąpiły przy wprowadzaniu danych do zamówienia. Kupujący wysyła zamówienie do sprzedającego, klikając przycisk „Potwierdź zamówienie”. Dane podane w zamówieniu są uważane przez sprzedawcę za prawidłowe. Po otrzymaniu zamówienia sprzedający potwierdzi kupującemu otrzymanie tego zamówienia pocztą elektroniczną na e-mail kupującego podany w zamówieniu (zwany dalej „e-mail kupującego”).
3.6. Sprzedający ma zawsze prawo, w zależności od charakteru zamówienia (ilość towaru, cena zakupu, koszty wysyłki), poprosić kupującego o dodatkowe potwierdzenie zamówienia (na przykład pisemnie lub telefonicznie).
3.7. Stosunek umowny między sprzedającym a kupującym powstaje poprzez potwierdzenie zamówienia z systemu księgowego sprzedającego, które sprzedający przesyła kupującemu pocztą elektroniczną na e-mail kupującego. W przypadku zmiany zamówienia, która została już potwierdzona przez sprzedawcę, zmienione zamówienie wiąże obie strony z chwilą potwierdzenia zmiany w zamówieniu przez sprzedawcę. Sprzedający nie jest zobowiązany do przyjęcia zmiany w zamówieniu z chwilą, gdy przekazał już towar zgodnie z pierwotnym zamówieniem firmie spedycyjnej, lub dokonał już modyfikacji towaru na życzenie kupującego, lub towar jest zamówiony na zamówienie dla kupującego. W przypadku całkowitego anulowania zamówienia przez kupującego przedsiębiorcę, już potwierdzonego przez sprzedającego, nawet po ww. uzasadnionej nie akceptacji przez sprzedającego zmiany w wiążącym zamówieniu, sprzedający może żądać kary umownej (opłaty anulacyjnej) od kupującego przedsiębiorcy w wysokości do 15% ceny towaru, w zależności od zamówienia – w jakej jest fazie realizacji zamówienia. Zapłata kary umownej nie narusza prawa sprzedawcy do naprawienia powstałej szkody.
3.8. Kupujący zobowiązuje się do korzystania ze środków porozumiewania się na odległość przy zawieraniu umowy sprzedaży. Koszty poniesione przez kupującego przy korzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem umowy sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) kupujący pokrywa sam, a koszty te nie różnią się od podstawowych wskaźnik.
3.9. Kupujący zobowiązany jest podać sprzedającemu w zamówieniu dane niezbędne do realizacji zamówienia (tj. sposob dostawy, dane identyfikujące kupującego według dowodu osobistego lub według jego odpisu z rejestru publicznego, adres dostawy, dane do faktury). Przedsiębiorca dokonujący zakup jest zobowiązany do podania numeru identyfikacyjnego (REGON) oraz numeru identyfikacji podatkowej (NIP EU), jeśli jest płatnikiem VAT. Tylko osoby posiadające kompetencje do dokonywania tych czynności prawnych mogą prowadzić działalność gospodarczą i zawierać umowę kupna za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość. Osoby niepełnoletnie mogą zawrzeć umowę kupna tylko w zakresie swoich kompetencji. Tylko ich przedstawiciele ustawowi mogą zawrzeć umowę kupna towarów o wyższej wartości w imieniu osób niepełnoletnich. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do kontaktu z Klientami w ramach ankiet marketingowych. Wysyłając zamówienie kupujący potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi warunkami i warunkami gwarancji, i że się z nimi zgadza. Niniejsze warunki, jak również warunki gwarancji, są widoczne na jego stronie internetowej www.adamikshop.pl. Niniejsze warunki stanowią integralną część zawartej umowy. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odrzucenia zamówienia lub jego części przed zawarciem umowy kupna w przypadku: wyczerpania stanow magyzynowych, zaprzestania produkcji lub dostawy towaru lub zmiany ceny u dostawcy towaru znacząco, cena jest błędnie podana lub kupujący zalega z płatnością. Jeśli kupujący zapłacił już część lub całość ceny zakupu, kwota ta zostanie zwrócona na jego konto lub adres.
4. CENA TOWARÓW I WARUNKI PŁATNOŚCI
4.1. Cenę towaru i wszelkie koszty związane z dostawą towaru zgodnie z umową sprzedaży kupujący może zapłacić sprzedającemu w następujący sposób:
* gotówką w siedzibie sprzedającego w Mitrovická 804, 739 21 Paskov, Česká republika
* za pobraniem w miejscu wskazanym przez kupującego w zamówieniu
* przelewem bezgotówkowym na konto sprzedawcy:
- w przypadku wpłat złotówkowych na konto sprzedającego SWIFT: PL06 1050 1070 1000 0090 3150 9566, IBAN: INGBPLPW, prowadzony w ING Bank Śląski S.A.;
- w przypadku wpłat w EUR na konto sprzedającego SWIFT: CZ0527000000002112921508, IBAN: BACXCZPP prowadzony w UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.
* za pośrednictwem pożyczki udzielonej przez osobę trzecią
4.2. Wraz z ceną zakupu kupujący jest również zobowiązany do zapłaty sprzedającemu kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towaru w uzgodnionej wysokości. Dostawa nie obejmuje montażu ani instalacji towaru. O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towaru. O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, ceny towarów oferowanych przez sprzedającego są podane bez podatku od wartości dodanej, z podatkiem od wartości dodanej. Sprzedający zastrzega sobie prawo do kategoryzacji kupujących, którzy zarejestrują się u sprzedającego, jako zarejestrowani klienci. Sprzedający może udzielić tym kupującym dodatkowych rabatów od powyższych cen. W razie wątpliwości zostanie zastosowana cena zgodna z aktualną ofertą w Internecie. Sprzedający zastrzega sobie prawo do jednostronnej korekty cen w przypadku wzrostu kosztów wynikających z faktów od niego niezależnych, które wystąpiły w okresie po opublikowaniu oferty (podwyżka podatków, zmiana kursu walut, istotne zmiany w warunkach dostaw producentów i innych dostawców towarów, błąd w druku ceny itp.), poprzez publikację ogłoszenia w Internecie, a jeżeli umowa została już zawarta, to na podstawie jednostronnego pisemnego powiadomienia kupującemu. Jeżeli kupujący nie zgadza się na podwyższenie ceny, ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży. Jeżeli cena towaru nie jest znana w momencie zawarcia umowy sprzedaży, zostanie ona później ustalona za zgodą stron, w którym to przypadku kupujący ma obowiązek poinformować sprzedawcę w ciągu 2 dni od możliwej do udowodnienia komunikacji ceny zakupu, niezależnie od tego, czy akceptuje przekazaną cenę zakupu, czy nie. Jeżeli kupujący nie zakomunikuje przyjęcia ceny w wyznaczonym terminie, wyrażenie to uważa się za niezgodność z ceną i ofertą sprzedającego, a następnie sprzedający ma prawo anulować zamówienie bez kar dla obu stron. O ile nie zaznaczono inaczej, wszystkie oferty są ważne 5 dni roboczych od wystawienia lub do wyczerpania zapasów. W przypadku zamówień złożonych w późniejszym terminie lub zamówień powtarzających się, nie można żądać wcześniej podanych cen. Cena zakupu za dostarczony towar może, według wyboru kupującego, zostać zapłacona gotówką przy odbiorze towaru w centrum obsługi sprzedającego, za pobraniem (może różnić się w zależności od kraju) przy wysyłaniu towaru przez firmę przewozową lub bezgotówkowo przelew z góry na podstawie faktury wystawionej przez sprzedającego kupującemu na żądanie kupującego. Inne formy płatności mogą być uzgadniane indywidualnie i tylko pisemnie. Aktualne opłaty za metodę płatności są podane na stronie sprzedawcy. W przypadku płatności bezgotówkowej cena kupna zostaje zapłacona wyłącznie poprzez zaksięgowanie całej ceny kupna (lub części ceny za odrębną część dostawy) na konto sprzedającego. Sprzedającemu przysługują odsetki za zwłokę w wysokości podstawowej stopy procentowej ustalonej przez Czeski Bank Narodowy powiększone o 8 punktów procentowych w stosunku do kupującego konsumenta oraz 1,5% kwoty należnej za każdy miesiąc zwłoki. Jeżeli wierzytelności częściowe nie zostaną spłacone w terminie lub jeśli wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego zostanie złożony w stosunku do majątku przedsiębiorcy kupującego, sprzedający jest uprawniony do zadeklarowania wszystkich niezapłaconych wierzytelności ze skutkiem natychmiastowym. Jeśli kupujący przedsiębiorca jest winien spłatę kilku faktur lub częściowych roszczeń, sprzedający może zastrzec, że rata zostanie najpierw potrącona ze starszego zadłużenia. Za każde wysłane upomnienie może zostać naliczona opłata administracyjna w wysokości 40 zł z VAT. Jeżeli zobowiązanie zostanie rozwiązane na drodze prawnej, zostanie naliczona opłata administracyjna w wysokości 1200 zł z VAT. Jeżeli kupujący zamawia towar wyprodukowany zgodnie z życzeniem kupującego, niestandardową ilość (dla każdego produktu różną ze względu na jego charakter), towar, którego sprzedawca nie posiada na stanie, sprzedawca może zażądać od kupującego zapłaty wcześniej uzgodniona zaliczka, mimo że kupujący ma internet, sklep sprzedającego umożliwiał płatność przy odbiorze. W takim przypadku kupującemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. W przypadku wpłacenia przez kupującego kaucji za cenę zakupu towaru dostarczonego na zamówienie, kaucja nie podlega zwrotowi. Kupujący ma prawo do zwrotu kaucji tylko w przypadku odstąpienia przez kupującego od umowy z powodu siły wyższej lub wyłącznie z przyczyn leżących po stronie sprzedającego. W przypadku zwłoki sprzedającemu przysługuje rekompensata za celowo poniesione koszty odzyskania kwoty należnej kupującemu. W przypadku zwrotu towaru sprzedający ma prawo powiązać zwrot ceny zakupu z zatwierdzeniem przez kupującego ulgi podatkowej.
4.3. Sprzedający może zażądać od kupującego depozytu lub innej podobnej płatności. Nie narusza to postanowień art. warunków dotyczących obowiązku uiszczenia z góry ceny zakupu towaru.
4.4. W przypadku płatności gotówką lub za pobraniem cena zakupu jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu pięciuch dni od zawarcia umowy kupna.
4.5. W przypadku płatności bezgotówkowej kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zakupu towaru wraz ze wskazaniem zmiennego symbolu płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej obowiązek zapłaty ceny zakupu przez kupującego jest spełniony w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na koncie sprzedającego. Zamówiony towar zostanie wysłany dopiero po zapłaceniu ceny zakupu wraz z podatkiem VAT (ewentualnie bez VAT, jeśli kupujący posiada NIP UE), tak szybko, jak to możliwe, zgodnie z dostępnością zapasów. Termin dostawy podany w e-mailu z potwierdzeniem jest zatem w tym przypadku jedynie orientacyjny.
4.6. Sprzedający ma prawo, zwłaszcza jeśli kupujący nie przedstawi dodatkowego potwierdzenia zamówienia, zażądać zapłaty całej ceny zakupu przed wysłaniem towaru do kupującego. Przepisów § 2119 ust. 1 Kodeksu Cywilnego nie stosuje się.
4.7. Wszelkie rabaty od ceny towarów udzielane kupującemu przez sprzedającego nie mogą być ze sobą łączone.
4.8. Jeśli jest to zwyczajowe w obrocie handlowym lub jeśli tak stanowią ogólnie obowiązujące przepisy prawa, sprzedający wystawi kupującemu dokument podatkowy - fakturę dotyczącą płatności dokonanych na podstawie umowy sprzedaży. Sprzedający jest płatnikiem podatku od towarów i usług. Dokument podatkowy – sprzedawca wystawia kupującemu fakturę i przesyła ją w formie elektronicznej na adres elektroniczny kupującego, ewentualnie wraz z towarem.
5. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
5.1. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z postanowieniami § 1837 Kodeksu Cywilnego nie ma możliwości odstąpienia od umowy kupna na dostawę towaru, który został zmodyfikowany („towar na zamówienie“) zgodnie z wolą kupującego lub za jego osobę, których ze względu na swoje cechy nie można odesłać, z umowy sprzedaży na dostawę towarów łatwo psujących się, a także towarów, które po dostarczeniu zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami, z umowy sprzedaży na dostawę towarów w zamkniętego opakowania, które konsument wyjął z opakowania i nie może być zwrócone ze względów higienicznych, a także z umowy sprzedaży dostawy nagrania audio lub wideo lub programu komputerowego, jeżeli naruszyło oryginalne opakowanie.
5.2. Sprzedający może odstąpić od umowy sprzedaży w przypadku, gdy dostawa towaru stanie się niemożliwa, a także w przypadku, gdy po potwierdzeniu zamówienia sprzedający dodatkowo odkryje w sposób wiarygodny fakty, które budzą uzasadnione obawy, że oferowany towar nie spełnia warunków prawnych wolnej sprzedaży na rynku lub nie spełnia warunków zabezpieczenia, lub towar dostępny dla sprzedawcy zaczyna wykazywać wady i usterki nie spowodowane przez sprzedawcę, gdy sprzedający nie będzie w stanie zapewnić dostawy towaru w co najmniej normalnej jakości. Niezależnie od innych przyczyn prawnych i umownych, sprzedającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli kupujący podał nieprawdziwe informacje o swojej zdolności kredytowej, wstrzymał płatności lub częściowe płatności, złożono przeciwko niemu wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego lub warunki ekonomiczne pogorszyć się w takim stopniu, że nie można słusznie żądać od sprzedawcy związania się umową.
5.3. Odstąpienie od umowy – kupujący konsument.
Jeżeli kupujący konsument zawarł umowę za pośrednictwem sklepu internetowego, a jeżeli nie jest to przypadek określony w regulaminie lub inny przypadek, w którym nie ma możliwości odstąpienia od umowy kupna, kupujący konsument ma prawo do odstąpić od umowy w terminie czternastu (14) dni od otrzymania towaru. Odstąpienie od umowy sprzedaży musi zostać wysłane do sprzedającego w terminie określonym w zdaniu poprzednim. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, kupujący może skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia od umowy, który jest dostępny do pobrania na stronie sprzedawcy. Kupujący może wysłać odstąpienie od umowy sprzedaży na adres showrooma sprzedawcy lub na adres e-mail sprzedawcy shop(at)adamikshop.pl. Serwis zawiera również pouczenie o prawie odstąpienia od umowy. Po wypełnieniu i przesłaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, sprzedający bez zbędnej zwłoki potwierdzi jego przyjęcie. Jeżeli kupujący konsument odstąpi od umowy, bez zbędnej zwłoki, nie później niż czternaście dni od odstąpienia od umowy, niezwłocznie odeśle lub przekaże sprzedającemu towar, który od niego otrzymał. Koszty zwrotu towaru ponosi kupujący w przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, nawet jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać zwrócony zwykłą drogą pocztową. Jeżeli dostarczony towar nie odpowiada zamówionemu towarowi, koszty zwrotu pokrywa sprzedawca. Jeżeli kupujący konsument odstąpi od umowy z przyczyn leżących po stronie sprzedawcy, sprzedaący zwróci mu bez zbędnej zwłoki, nie później niż czternaście dni od odstąpienia od umowy, wszystkie pieniądze, w tym koszty dostawy, które od niego otrzymał zgodnie z umową, w ten sam sposób. Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu kupującemu otrzymanych środków, zanim kupujący przekaże mu towary lub udowodni, że wysłał je sprzedającemu. Sprzedający jest uprawniony do jednostronnego potrącenia roszczenia o naprawienie szkody wyrządzonej towarowi z roszczeniem kupującego o zwrot ceny zakupu. W przypadkach, w których kupujący ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zgodnie z § 1829 ust. 1 Kodeksu Cywilnego, sprzedający ma również prawo odstąpić od umowy sprzedaży w dowolnym momencie, aż do momentu odbioru towaru przez kupującego. W takim przypadku sprzedający zwróci kupującemu cenę kupna bez zbędnej zwłoki, bez gotówki na konto wskazane przez kupującego. W przypadku przekazania kupującemu prezentu wraz z towarem, umowa podarunkowa między sprzedającym a kupującym zostaje zawarta pod warunkiem zerwania, że w przypadku odstąpienia przez kupującego od umowy sprzedaży umowa podarunkowa dotycząca takiego prezentu przestaje obowiązywać i kupujący jest zobowiązany do zwrotu towaru sprzedającemu wraz z wręczonym prezentem. Kupujący nie może zwrócić towaru za pobraniem, a sprzedawca odmawia przyjęcia tego sposobu zwrotu towaru. Wszystkie koszty z tym związane pokrywa kupujący.
5.4. Odstąpienie od umowy – kupujący przedsiębiorca.
Zwłoka sprzedawcy w dostawie towaru jest uważana za drobne naruszenie umowy. W przypadku, gdy sprzedawca nie dostarczy towaru nawet w nowym terminie uzgodnionym z przedsiębiorcą kupującym, przedsiębiorca kupujący jest uprawniony do odstąpienia od umowy, przy czym odstąpienie to musi mieć formę pisemną i musi zostać dostarczone sprzedającemu. Kupujący przedsiębiorca nie jest uprawniony do odstąpienia od umowy w wyniku zwłoki sprzedającego, jeżeli otrzymał wiadomość, że świadczenie zgodnie z umową kupna zostało już wysłane na adres kupującego. Jeżeli towar jest dostarczany w opakowaniu, które jest zniszczone przez kupującego, a towar nie może być sprzedany jako nowy po zwrocie z powodu odstąpienia od umowy, sprzedającemu przysługuje odszkodowanie z tytułu pogorszenia towaru, przy czym stopień pogorszenia jest określony jako różnica między ceną zakupu, za którą towary zostały sprzedane, a ceną zakupu, po której towary mogą być sprzedane jako używane. Sprzedający ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży z powodu zwłoki w zapłacie ceny sprzedaży lub w wyniku powtarzającego się braku współpracy przedsiębiorcy kupującego w dostawie towaru, w którym to przypadku prawo sprzedającego do odszkodowania nie zostaje naruszone. W przypadku przekazania kupującemu prezentu wraz z towarem, umowa podarunkowa między sprzedającym a kupującym zostaje zawarta pod warunkiem zerwania, że w przypadku odstąpienia przez kupującego od umowy sprzedaży umowa podarunkowa dotycząca takiego prezentu przestaje obowiązywać i kupujący jest zobowiązany do zwrotu towaru sprzedającemu wraz z wręczonym prezentem. Jeżeli nie zostaną one zwrócone, wartości te będą rozumiane jako bezpodstawne wzbogacenie kupującego. Jeżeli wydanie przedmiotu bezpodstawnego wzbogacenia nie jest możliwe, sprzedającemu przysługuje odszkodowanie pieniężne w wysokości zwykłej ceny. Kupujący nie może zwrócić towaru za pobraniem, a sprzedawca odmawia przyjęcia tego sposobu zwrotu towaru. Wszystkie koszty z tym związane pokrywa kupujący.
5.5. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku dostaw towarów, które zostały wyprodukowane zgodnie ze specyfikacją kupującego. W szczególności kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z §1837 Kodeksu Cywilnego w następujących przypadkach:
* o świadczenie usług, jeżeli zostały spełnione za jego uprzednią wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a sprzedający poinformował kupującego przed zawarciem umowy, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy
* o dostawę towarów lub usług, których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli sprzedawcy i które mogą wystąpić w okresie do odstąpienia od umowy
* o dostawie towaru, który został zmodyfikowany zgodnie z życzeniem kupującego lub dla jego osoby
* o naprawie lub konserwacji przeprowadzonej w miejscu wyznaczonym przez konsumenta na jego żądanie; jednakże nie ma to zastosowania w przypadku kolejnych napraw innych niż żądane lub dostawy części zamiennych innych niż żądane
* o dostarczeniu towaru w zamkniętym opakowaniu, który konsument wyjął z opakowania i ze względów higienicznych nie ma możliwości jego zwrotu
* jeżeli kupujący nie zgłosił wady bez zbędnej zwłoki po tym, jak mógł ją wykryć podczas terminowego oględzin i należytej staranności, sąd nie przyzna mu prawa do wadliwego wykonania. Jeżeli jest to wada ukryta, to samo dotyczy sytuacji, gdy wada nie została zgłoszona bez zbędnej zwłoki po tym, jak kupujący mógł ją odkryć z należytą starannością
Sprzedawający zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia i odstąpienia od umowy na towar oznaczony „Na życzenie” w przypadku, gdy towar nie może być już dostarczony lub wymieniony na inny model lub jego cena uległa znacznej zmianie, a kupujący nie akceptuje to przed zawarciem samej umowy sprzedaży. Sprzedawający informuje kupująciego o zaistniałej sytuacji drogą mailową lub telefonicznie. Jeśli część lub całość zamówienia została opłacona, pieniądze zostaną zwrócone na konto kupująciego. Uwaga: Jeżeli towar opłacony w sprzedaży ratalnej zostanie zwrócony do sprzedawcy na podstawie §53 Kodeksu Handlowego, na kupującym nadal ciąży obowiązek w szczególności zapłaty, wynikający z zawarcia umowy z firmą ratalną.
5.6. Wycofanie w innych przypadkach.
Jeżeli przedsiębiorca kupującego może odstąpić od umowy sprzedaży w terminie czternastu dni, kupujący przyjmuje do wiadomości, że zwrócona cena sprzedaży może zostać obniżona o kwotę, o którą zmniejszyła się wartość towaru. Jeżeli kupujący przedsiębiorca może odstąpić od umowy sprzedaży w ciągu czternastu dni, a zwracany towar nie jest w oryginalnym opakowaniu wraz ze wszystkimi komponentami i akcesoriami, wówczas kupujący przyjmuje do wiadomości, że sprzedający zastrzega sobie prawo do pobrania opłaty za taki zwrot towaru, w takiej kwoty, że sprzedający zrekompensuje koszty, jakie należy ponieść, aby ponownie wprowadzić towar do sprzedaży. Kupujący nie może odstąpić od umowy ani żądać dostarczenia nowej rzeczy, jeżeli nie może zwrócić rzeczy w stanie, w jakim ją otrzymał. To nie dotyczy,
* jeżeli nastąpiła zmiana stanu w wyniku oględzin w celu wykrycia wady rzeczy,
* jeśli kupujący użył przedmiotu przed wykryciem wady,
* jeżeli kupujący nie spowodował przez działanie lub zaniechanie niemożności zwrotu rzeczy w stanie niezmienionym.
Jeżeli kupujący nie zgłosi wady w terminie, traci prawo do odstąpienia od umowy. W celu ochrony praw kupującego, jeżeli kupujący jest osobą prawną i żąda zapłaty noty uznaniowej w gotówce bezpośrednio w oddziale sprzedającego, wówczas odpowiednia kwota zostanie przekazana wyłącznie osobom upoważnionym do działania w imieniu osoby prawnej w pytanie, tj. do organu statutowego lub do osoby, która potwierdzi urzędowo zweryfikowanym pełnomocnictwem, lub do osoby wymienionej jako „administrator” w profilu kupującego na stronie www.adamikshop.pl. Kupujący może anulować zamówienie, które nie zostało jeszcze potwierdzone przez sprzedającego pocztą elektroniczną na adres e-mail kupująciego. Wszystkie zamówienia przyjęte przez sprzedającego są wiążące. Nawet wiążące zamówienie może zostać anulowane po uprzednim uzgodnieniu ze sprzedającym. W przypadku, gdy zamówienie nie zostanie anulowane przed wysyłką, a zostanie ono wysłane, kupujący może być zobowiązany do zwrotu kosztów związanych z wysyłką i zwrotem towaru. W przypadku towarów wykonywanych na miarę lub na życzenie kupującego, zamówienie może zostać anulowane tylko do czasu rozpoczęcia produkcji danego towaru. W przypadku, gdy kupujący nie odbierze towaru lub nie odstąpi od umowy sprzedaży zgodnie z niniejszymi warunkami, sprzedającemu przysługuje opłata za anulowanie w wysokości 100 zł z VAT, a także rekompensata kosztów związanych z dostawą towaru, a także innych kosztów poniesionych przez sprzedającego w związku z nieodebraniem towaru kupującemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży. Nie wyłącza to roszczenia sprzedającego o naprawienie szkody poniesionej przez niego w wyniku działań kupującego. Jeżeli z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest wielokrotne dostarczenie towaru lub w inny sposób niż uzgodniony, Kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z taką dostawą.
Formularz odstąpienia od umowy sprzedaży (.pdf)
6. TRANSPORT I DOSTAWA TOWARU
6.1. W przypadku, gdy środek transportu zostaje zakontraktowany na specjalne życzenie kupującego, kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tym środkiem transportu.
6.2. Jeżeli zgodnie z umową sprzedaży sprzedający jest zobowiązany dostarczyć towar na miejsce wskazane przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany do przejęcia towaru w momencie dostawy.
6.3. Jeżeli z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest wielokrotne dostarczenie towaru lub w inny sposób niż określono w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z wielokrotnym dostarczeniem towaru, lub koszty związane z inną metodą dostawy.
6.4. Przy odbiorze towaru od firmy transportowej kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia integralności opakowania towaru oraz, w przypadku jakichkolwiek wad, do niezwłocznego powiadomienia firmy transportowej. W przypadku naruszenia opakowania wskazującego na nieuprawnione wtargnięcie do przesyłki, kupujący nie musi przyjmować przesyłki od firmy transportowej. Kupujący ma prawo odmówić przyjęcia towaru od firmy transportowej, który jest ewidentnie uszkodzony lub opakowanie transportowe jest uszkodzone w taki sposób, że pozwala na uzasadnione przypuszczenie, że towar znajdujący się w środku jest uszkodzony (dotyczy to również przypadków, gdy opakowanie wskazuje, że był wystawiony na działanie warunków atmosferycznych lub wody). Jeżeli kupujący nadal chce odebrać towar, ponieważ uszkodzenie opakowania towaru nie zawsze musi wpływać na jego zawartość, kupujący jest zobowiązany do spisania protokołu uszkodzenia przesyłki u firmy transportowej przy dostawie towaru lub udokumentować tę wadę w odpowiedni sposób. W przypadku, gdy po dostarczeniu towaru i jego rozpakowaniu kupujący stwierdzi fizyczne uszkodzenie towaru, które mogło zostać uszkodzone w transporcie, fakt ten należy zgłosić bez zbędnej zwłoki (kupujący przedsiębiorca najpóźniej w ciągu 24 godzin, kupujący konsument najlepiej w ciągu 24 godzin, ale najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych) do sprzedawcy, który poinformuje kupującego o kolejnym postępowaniu i załatwieniu reklamacji z firmą transportową.
6.5. Dodatkowe prawa i obowiązki stron podczas transportu towarów mogą być regulowane przez specjalne warunki dostawy sprzedającego, jeżeli zostały wydane przez sprzedającego.
6.6. W przypadku towarów, które sprzedawca ma do dyspozycji we własnym magazynie, zazwyczaj jest on dostępny do dostawy w centrum klienta sprzedawcy w ciągu drugiego dnia roboczego po potwierdzeniu zamówienia przez sprzedawcę. Towar, którego nie ma w magazynie, uważa się za towar na zamówienie, a czas dostawy określa sprzedawający. Towar jest zastrzeżony i co do zasady towar dostarczany jest nie później niż 4-8 tygodni (wg aktualnych możliwości produkcyjnych) od potwierdzenia zamówienia przez sprzedawcę. Jeżeli towar nie zostanie dostarczony w tym terminie, kupujący zostanie poinformowany o nowym dodatkowym terminie dostawy. Podany w ofercie lub w umowie termin dostawy ma jedynie charakter orientacyjny i sprzedawający nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane opóźnieniem w dostawie w stosunku do przewidywanego terminu dostawy.
6.7. Sposób dostawy towaru zależy od wyboru kupującego, gdy kupujący wskazuje w zamówieniu sposób dostawy towaru. Jeśli tego nie zrobi, sprzedawca sam wybierze sposób transportu. W zależności od charakteru towar może zostać dostarczony przesyłką lub paletą na adres kupującego, lub też można go odebrać osobiście w centrumu obsługi klienta sprzedawcy. Aktualne ceny za przewóz towarów przesyłką paczkową lub usługą transportu paletowego podane są na stronie internetowej sprzedawcy. W przypadku osobistego odbioru towaru przez kupującego, towary są pokazywane tylko na uprzednią pisemną prośbę kupującego i tylko wtedy, gdy pozwala na to charakter towaru. Odbiór towaru osobiście w centrum obsługi klienta musi być zawsze potwierdzony pisemnie. Jeżeli kupujący nie odbierze towaru na czas lub odmówi przyjęcia towaru, a także wyraźnie lub milcząco odmówi przyjęcia towaru nawet po wyznaczeniu rozsądnego dodatkowego terminu z przyczyn innych niż prawne, sprzedający może odstąpić od umowy i żądać odszkodowania za szkody. To samo dotyczy opóźnionej płatności uzgodnionej kwoty końcowej.
W przypadku, gdy kupujący nie odbierze zamówionego towaru w ciągu 5 dni od zaproszenia (za pośrednictwem wiadomości na e-mail), zamówienie towaru uważa się za anulowane. W przypadku dostawy towaru usługą transportową, przesyłki realizowane są wyłącznie w dni powszednie. W przypadku zamówień złożonych w sobotę, niedzielę lub święto państwowe towar zostanie wysłany najpóźniej następnego dnia roboczego. Towary dostarczane przez przewoźnika są zawsze pakowane przez sprzedawcę w opakowania ochronne w zwykły sposób, tak aby zapobiec uszkodzeniu towaru, gdy zastosowano opakowanie ochronne, lub ich nadruk lub opis mogą nie odpowiadać dostarczonemu towarowi. Dostarczony towar jest zawsze identyfikowany etykietą na opakowaniu ochronnym, która informuje kupującego o sprzedającym jako nadawcy. Własność opakowania przechodzi na kupującego z chwilą dostawy i odbioru przedmiotu zakupu, a wraz z nim wszystkie obowiązki wynikające z ustawy o opakowaniach. Na czas zwłoki kupującego w odbiorze towaru w sklepie lub nieodebrania go od przewoźnika przechodzi na niego ryzyko uszkodzenia, utraty i zniszczenia rzeczy. Kupujący przedsiębiorca jest zobowiązany do sprawdzenia towaru jak najszybciej po przejęciu towaru, ale nie później niż 24 godziny po przejęciu, i reklamacji ewentualnego uszkodzenia towaru u sprzedającego w ciągu 24 godzin po przejęciu towaru. Procedura ta jest zalecana kupującemu konsumentowi w celu zapobieżenia ewentualnym problemom związanym z późniejszymi reklamacjami dotyczącymi statusu dostawy. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego-konsumenta za to, że w momencie odbioru towar jest zgodny z umową kupna. Dostawa towaru odbywa się poprzez wysłanie go do kupującego przedsiębiorcy, tj. następuje w momencie przekazania towaru przez sprzedawcę pierwszemu przewoźnikowi do transportu na rzecz kupującego przedsiębiorcy (moment dostawy). Gdy towary są wysyłane przez przewoźnika do kupującego konsumenta, towary są dostarczane w momencie ich odbioru od przewoźnika. Jeżeli sprzedający zdecyduje się na transport towaru na własny koszt, dostawa jest realizowana w momencie, gdy kupujący może przewieźć towar w uzgodnionym miejscu przeznaczenia. W przypadku odbioru osobistego dostawa realizowana jest w momencie, gdy kupujący może obchodzić się z towarem w punkcie sprzedaży sprzedającego. W przypadku uzgodnienia terminu odbioru dostawa następuje w ostatnim dniu uzgodnionego terminu, chyba że kupujący wcześniej odbierze towar. Ryzyko uszkodzenia towaru i wszelka odpowiedzialność z nim związana wobec osób trzecich przechodzi na kupującego w momencie dostawy. Kupujący nabywa prawo własności do towaru w momencie pełnej zapłaty ceny zakupu lub w momencie dostawy towaru, w zależności od tego, co nastąpi później. Dopóki towar znajduje się w posiadaniu sprzedawcy, ten ostatni może ponownie objąć towar w posiadanie z powodu niewywiązania się przez Kupującego ze swoich zobowiązań. Do momentu przejścia własności na kupującego, kupujący jest zobowiązany do dbania o dostarczone mu już towary na własny koszt tak, jakby był magazynierem i nie jest uprawniony do zajmowania się nimi w jakikolwiek sposób lub użytkowania im lub ingerować w nie. Tę samą procedurę stosuje się, gdy sprzedający ponownie staje się właścicielem towaru z jakiegokolwiek powodu.
6.8. Jeżeli kupujący nie przyjmuje towaru do odbioru z innych powodów (np. nie jest w stanie zapłacić ceny zakupu, nie jest w stanie zapłacić ceny zakupu, nie jest w stanie zapłacić ceny w inny sposób) a towar zostanie zwrócony sprzedającemu, sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od umowy kupna, jest to z pewnością naruszenie umowy. W przypadku naruszenia przez kupującego sprzedającego ze poprzedniegoem, przysługuje umawana kary w wysokości opłaty za transport, którą musiał ponieść, tj. ceny za przewóz przesyłki do kupującego iz powrotem, niezależnie od tego, czy transport został pierwotnie dostarczony do kupującego bezpłatnie.
6.9. Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru opłaconego na tzw. ma prawo do odstąpienia od umowy kupna, jest to istotne naruszenie umowy. W przypadku naruszenia przez kupującego obowiązku zgodnie ze zdaniem poprzednim, Sprzedającemu przysługuje kara umowna w wysokości opłaty transportowej, którą musiał ponieść, tj. cena za przetransportowanie przesyłki do kupującego iz powrotem, niezależnie od tego, czy transport został pierwotnie dostarczony kupującemu bezpłatnie. Sprzedający jest uprawniony do potrącenia wyżej wymienionego roszczenia o zapłatę kary umownej z roszczeniem kupującego o zwrot ceny zakupu. W danym przypadku sprzedający nie jest zobowiązany do zapłaty Kkpującemu odsetek od przewidzianej wpłaty pieniężnej
7. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADLIWE WYKONANIE ORAZ WARUNKI GWARANCJI
7.1. Okres gwarancji rozpoczyna się w momencie przejęcia przedmiotu przez kupującego. Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia towaru niezwłocznie po jego otrzymaniu. Jeśli uszkodzenia są widoczne przy odbiorze, zostanie sporządzony protokół szkody. Późniejsze reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych produktu nie będą akceptowane. Kupujący we własnym interesie również powinien podjąć te kroki, unikając w ten sposób późniejszych problemów wynikających z odpowiedzialności za wady powstałe w wyniku transportu (uszkodzenia mechaniczne), gdy ewentualna reklamacja będzie oparta na fakcie przyjęcia dostarczonego towaru bez rezerwacji. Kupujący jest zobowiązany do natychmiastowego i bez zbędnej zwłoki dokonania oględzin i sprawdzenia towaru w celu złożenia reklamacji w formie pisemnej, a konkretnie do sprzedawcy wszelkich wad i zaprzestania korzystania z towaru. W przypadku wad sprzedawca zaspokoi roszczenia kupującego przedsiębiorcy według własnego wyboru, poprzez naprawę, wymianę towaru (lub jego wadliwej części) lub obniżenie ceny. Wszelkie towary zwrócone sprzedawcy, których nie można naprawić, stają się własnością sprzedawcy. Roszczenia odszkodowawcze są wykluczone. Kupujący poinformuje sprzedawcę o swoim wyborze po zgłoszeniu wady lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady. Sprzedający ma jednak prawo odmówić wykonania wybranego rodzaju świadczenia zastępczego, jeśli jest to możliwe tylko przy nieuzasadnionych kosztach, a inny rodzaj świadczenia dodatkowego jest dostępny bez istotnej szkody dla kupującego. Dokonany wybór nie może zostać zmieniony przez kupującego konsumenta bez zgody sprzedającego, nie dotyczy to sytuacji, gdy kupujący zażądał usunięcia wady, która okazała się niemożliwa do usunięcia. Jeżeli sprzedający nie usunie wady w rozsądnym terminie lub jeśli poinformuje kupującego, że nie usunie wady, kupujący może zamiast usunięcia wady żądać rozsądnej zniżki od ceny zakupu lub może odstąpić od umowy. Po dostarczeniu nowego przedmiotu kupujący zwraca pierwotnie dostarczony przedmiot sprzedającemu na jego koszt. Jeżeli kupujący-konsument dochodzi prawa z wadliwego wykonania, sprzedawca potwierdzi to na piśmie. Jeżeli kupujący nie zgłosi wady w terminie, traci prawo do odstąpienia od umowy. W celu usunięcia wad kupujący jest zobowiązany zapewnić sprzedającemu rozsądny termin, w przeciwnym razie roszczenia z tytułu wad wszelkiego rodzaju są nieważne. Jeżeli w ustalonym według wszystkich okoliczności terminie usunięcia wad nie będzie możliwe naprawienie świadczenia, kupujący może odstąpić od umowy lub zażądać obniżenia ceny zakupu. Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli występują tylko wady drobne, możliwe do naprawienia. Koszty przesyłki oraz inne koszty wymiany lub zwrotu towaru ponosi kupująci przedsiębiorca. Wyraźnie uzgadnia się, że w przypadku wad towaru kupującemu przedsiębiorcy nie przysługuje zwrot kosztów poniesionych w związku z transportem towaru do i od sprzedającego. Sprzedający nie ponosi również odpowiedzialności za utracony zysk kupującego, a także za inne szkody pośrednie spowodowane wadami towaru.
7.2. Postanowienia warunków handlowych nie mają zastosowania do towaru sprzedanego po niższej cenie z wadą, dla której uzgodniono niższą cenę, do zużycia towaru spowodowanego zwykłym użytkowaniem, w przypadku towaru używanego do wady odpowiadającej stopniowi używania lub zużycia towaru w chwili jego przejęcia przez kupującego lub jeżeli wynika to z charakteru towaru.
7.3. Prawa z wadliwego wykonania przysługują kupującemu ze sprzedawcą pod adresem jego showroomu po uprzednim uzgodnieniu, w którym możliwe jest uznanie reklamacji w zakresie asortymentu sprzedawanego towaru. Jeżeli jednak wymieniony jest inny przedsiębiorca przeznaczony do naprawy, który znajduje się u sprzedawcy lub w lokalizacji bliższej kupującemu, kupujący może skorzystać z prawa naprawy u przedsiębiorcy wyznaczonego do wykonania naprawy gwarancyjnej. W przypadku braku możliwości zapewnienia naprawy w ten sposób, naprawę zapewni firma ADAMIK Company, s.r.o., jako sprzedawca. Listę centrów serwisowych dostarczymy na biuro(at)adamikshop.pl. Jeśli masz pytanie dotyczące reklamacji, wyślij je na piśmie do biuro(at) adamikshop.pl.
7.4. Dla kupującego konsumenta sprzedawca zapewnia odpowiedzialność prawną za wady przez okres 24 miesięcy, a dla kupującego przedsiębiorcu przez okres 6 miesięcy od dnia wystawienia dokumentu sprzedaży, w trybie jednozmianowym. Oprócz odpowiedzialności prawnej za wady, sprzedawca udziela kupującemu dobrowolnej dodatkowej rękojmi do 12 miesięcy od daty wystawienia dokumentu sprzedaży. Warunki niniejszej gwarancji określone są w Warunkach Gwarancji, pkt 7.7. Warunki gwarancji Przed pierwszym użyciem kupujący jest zobowiązany zapoznać się z warunkami gwarancji, w tym z instrukcją obsługi, a następnie ściśle przestrzegać tych informacji. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że rzecz zostanie uszkodzona w wyniku niewłaściwego użytkowania i nie będzie mogła reklamować powstałej wady w ramach przysługującego jej uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wadę. W przypadku nieuprawnionego skorzystania z praw z tytułu wad, kupujący zobowiązany jest do zapłaty wszystkich kosztów poniesionych przez sprzedającego w wyniku nieautoryzowanego roszczenia, w tym zapłaty za pracę techników sprzedającego w wysokości odpowiadającej wynagrodzeniu za podobną usługę usługi według aktualnego cennika interwencji serwisowych sprzedającego. W przypadku uzasadnionej reklamacji kupującemu-konsumentowi przysługuje zwrot kosztów poniesionych w związku ze złożeniem uzasadnionej reklamacji. Koszty te są rozumiane jako najmniej potrzebne. W szczególności dotyczy to opłaty pocztowej za wysłanie reklamacji. Koszty te nie muszą obejmować podróży samochodem w celu zgłoszenia roszczenia oraz transportu ekspresowego i innych podobnych rzeczy. W rezultacie sprzedawca nie musi płacić pełnej opłaty pocztowej zapłaconej przez kupującego konsumenta. Opiera się na najniższej możliwej cenie transportu na rynku. O zwrot kosztów należy żądać bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż 1 miesiąc od upływu terminu do wykonania praw z wadliwego wykonania. W przypadku nieautoryzowanej reklamacji kupującemu nie przysługuje zwrot kosztów związanych z rozpatrzeniem reklamacji. W przypadku przedłużonej (umownej) gwarancji sprzedawca określi warunki i zakres przedłużonej gwarancji. Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia przedmiotu (lub jego części) spowodowanego użytkowaniem. W związku z tym krótsza żywotność produktu nie może być uważana za wadę i nie podlega reklamacji. Na żądanie kupującego konsumentu sprzedający jest zobowiązany do udzielenia gwarancji w formie pisemnej (karta gwarancyjna). W przypadku udzielenia gwarancji dłuższej niż ustawowa sprzedawca określi warunki i zakres przedłużenia gwarancji w formie oświadczenia. Reklamacja (dochodzenie odpowiedzialności za wady) zostanie rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, chyba że sprzedający i kupujący postanowią inaczej. Uzgodnione właściwości przedmiotu umowy, które sprzedawca jest zobowiązany zapewnić, wynikają wyłącznie z ustaleń umownych z przedsiębiorcą kupującym, a nie z pochwały przedmiotu zakupu, reklamy, prospektów itp. Kupujący przedsiębiorca nie otrzyma gwarancje w sensie prawnym.
7.5. Roszczenie sprzedawcy o odszkodowanie z tytułu użytkowania - w przypadku odstąpienia przez sprzedawcę od umowy z przyczyn leżących po stronie kupującego konsumenta obowiązany jest wypłacić Ssprzedawcy odszkodowanie za korzystanie z towaru, ustalone według jego zużycia , oprócz odszkodowania za faktycznie poniesione koszty w związku ze zwrotem towaru. Odszkodowanie za użytkowanie negocjowane jest w wysokości 0,5% ceny zakupu za każdy dzień kalendarzowy rozpoczęty od wydania towaru kupującemu konsumentowi do momentu przejęcia towaru przez sprzedawcę. Jeżeli kupujący przedsiębiorca zwróci rzecz z powodu odstąpienia lub niewykonania, sprzedającemu przysługuje prawo żądania zapłaty za dotychczasowe używanie rzeczy, jak również kosztów przywrócenia jej do stanu poprzedniego. Przy obliczaniu prawa do odszkodowania za użytkowanie uwzględniany jest stan optyczny i techniczny zwracanego przedmiotu zakupu. Opłata za użytkowanie wynosi co najmniej 30% ceny zakupu netto, a także dodatkowa opłata za użytkowanie w wysokości 4% całkowitej opłaty za każdy rozpoczęty miesiąc kalendarzowy.
7.6. Ograniczenie odpowiedzialności za szkodę - odpowiedzialność przedstawicieli prawnych, osób upoważnionych i pracowników sprzedającego wobec kupującego jest wyłączona, z wyjątkiem przypadków umyślnego działania lub rażącego niedbalstwa. Wyraźnie uzgadnia się, że w przypadku szkody powstałej w wyniku działania sprzedającego odpowiedzialność za szkodę nie powstaje po stronie sprzedającego do czasu pełnej zapłaty ceny za przedmiot świadczenia. W przypadku powstania odpowiedzialności ograniczona jest również wysokość ceny przedmiotu umowy. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody poniesione przez kupującego w wyniku jego zwłoki oraz za utracony zysk przedsiębiorcy kupującego, jak również za inne pośrednie szkody kupującego.
7.7. Warunki gwarancji - - niniejsze warunki gwarancji regulują prawa i obowiązki pomiędzy sprzedającym – firmą ADAMIK Company s.r.o., zwaną dalej „sprzedawcą”, z jednej strony, a kupującym z drugiej strony. Niniejsze warunki gwarancji odmiennie regulują prawa i obowiązki kupujących, którzy w relacjach ze sprzedawcą występują jako konsumenci (zwanych dalej „kupującym konsumentem”), a odmiennie dla osób fizycznych lub prawnych prowadzących działalność gospodarczą na podstawie ustawy o obrocie lub innej szczególnej ustawy lub prawa państwowego. oraz instytucje i organizacje prawa publicznego (zwane dalej „kupującym przedsiębiorcą”), które w relacjach ze sprzedającym działają w ramach działalności gospodarczej lub w ramach samodzielnego wykonywania zawodu, w przypadku gdy różne prawa i obowiązki obaj kupujący są uregulowani i zróżnicowani poniżej jako prawa i obowiązki „kupującego konsumenta ” oraz prawa i obowiązki „kupującego przedsiębiorcy”. Zawierając umowę kupna i przejmując towar od sprzedającego, kupujący wyraża zgodę na poniższe warunki gwarancji.
7.7.1. Odpowiedzialność za wady. Producent zgodnie z przepisami prawnymi odpowiada na podstawie umów (zakupu, o dzieło itp.) za to, że towar lub świadczenie w momencie dostawy są wolne od wad. Odpowiedzialność dotyczy wszystkich części (z wyjątkiem punktu 7.7.3), jak również kosztów pracy, transportu i podróży. Wszelkie ewentualne szkody wtórne są wykluczone.
Kupujący konsument – odpowiedzialność prawna za wady przez okres 2 lat od dnia wystawienia dokumentu sprzedaży. Kupujący przedsiębiorca – obowiązuje odpowiedzialność za wady przez okres 6 miesięcy od daty wystawienia dokumentu sprzedaży. W trybie jednozmianowym. Dodatkowe ustalenia wymagają zawsze formy pisemnej, ustalenia w formie ustnej nie są ważne
7.7.2 W porównaniu z ustawową odpowiedzialnością za wady dobrowolna dodatkowo udzielona gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem, że towar lub świadczenie przekraczające ustawową odpowiedzialność za wady pozostanie wolne od wad przez określony czas. Gwarancja wymaga formy pisemnej. Ustalenia ustne są wykluczone. Gwarancja obejmuje tylko części mechaniczne (z wyjątkiem punktu 7.7.3), nie obejmuje kosztów pracy, transportu oraz kosztów podróży. Ewentualne szkody wtórne są wykluczone.
Sprzedawca udziela gwarancji na okres 12 miesięcy lub maksymalnie 1600 godzin eksploatacji na elementy części mechanicznych (z wyjątkiem punktu 7.7.3).
Sprzedawca udziela gwarancji na okres 6 miesięcy na części zamienne (z wyjątkiem punktu 7.7.3). W przypadku towaru używanego obowiązują wyłącznie ustawowe postanowienia o odpowiedzialności za wady, które wynoszą 1 rok dla kupującego konsumenta i 3 miesiące dla kupującego przedsiębiorcę.
7.7.3. Wyłączenia odpowiedzialności za wady i gwarancji.
* Jeśli wada nie występowała w momencie dostawy.
* W przypadku uszkodzenia towaru podczas transportu (uszkodzenia te należy zgłaszać przewoźnikowi przy odbiorze, wszystkie wysyłki są ubezpieczone).
* Wady spowodowane niewłaściwym zastosowanie lub przeciążaniem (klasyfikacja zastosowania majsterkowicz, rzemieślnik, produkcja profesjonalna, produkcja przemysłowa).
* Wady spowodowane nieprofesjonalną instalacją, nieprofesjonalnym uruchomieniem, nieprofesjonalną obsługą, eksploatacją lub przechowywaniem, czy zaniedbaniem opieki nad towarem.
* W przypadku nieprzestrzegania zalecanych warunków eksploatacji czy instalacji (płyta podstawowa maszyny, instalacja elektryczna, przewody sprężonego powietrza, przewody ssawne).
*Jeśli wada wystąpiła w wyniku niewłaściwej obsługi lub na skutek działania siły zewnętrznej (np. zadrapania, wgniecenia, skręcenie itp.).
* Nie ponosimy odpowiedzialności za wszelkie szkody wtórne (takie jak szkody nieprzewidywalne).
* Nie ponosimy odpowiedzialności za zużycie związane z wyglądem i w wyniku codziennego użytkowania (np. uszkodzenia lakieru, zarysowania itp.).
* Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek wady spowodowane zanieczyszczeniem.
* Nie ponosimy odpowiedzialności za wady spowodowane nieprzestrzeganiem wskazówek zawartych w instrukcji obsługi lub instrukcji dotyczących konserwacji lub wynikające z zastosowania niezgodnego z instrukcją obsługi albo normalnym sposobem użytkowania.
* Nie ponosimy odpowiedzialności za części eksploatacyjne (np. łożyska, pasy, koła zębate, segmenty, pręty gwintowane, nakrętki gwintowane, zęby, łamacze wiórów …), oraz części z tworzyw sztucznych (np. rękojeści, klamki, dźwignie, naklejki, zatyczki, osłony, nośniki rolek, rolki gumowane …).
* Nie ponosimy odpowiedzialności za wady spowodowane modyfikacjami, naprawami, ostrzeniem oraz czynnościami, które nie zostały wykonane przez osoby uprawnione przez producentka lub certyfikowanego sprzedawcy czy autoryzowany serwis producenta lub certyfikowanego sprzedawcy.
* Nie ponosimy odpowiedzialności za wady powstałe na skutek korozji, pożaru lub zalania.
* Nie ponosimy odpowiedzialności za wady powstałe na skutek czynników zewnętrznych, takich jak praca 2-fazowa, wadliwa ochrona elektryczna, napięcie dalsze, przepięcie (widocznie spalone części lub płytki drukowane) oprócz normalnych odchyleń, uderzenie pioruna.
* Odpowiedzialność na podstawie obowiązujących przepisów danego kraju dla silników, wyłączników/przełączników elektrycznych, tablic elektrycznych itp.
* Naruszenie plomby ochronnej, tabliczki informacyjnej lub numeru seryjnego, chyba, że uszkodzenie nastąpiło na skutek normalnego użytkowania. Plomby i numery seryjne są nieodłączną częścią towaru i w żaden sposób nie ograniczają prawa kupującego do używania i obchodzenia się towarem w pełnym zakresie, do jakiego towar jest przeznaczony.
* Elektryczne użytkowanie towaru w warunkach, które nie są odpowiednie ze względu na temperaturę, zapylenie, wilgotność, chemicznymi i mechanicznymi wpływami środowiska, które jest bezpośrednio określone przez sprzedawcę lub producenta.
* Uszkodzenia spowodowane nadmiernym obciążaniem lub użytkowaniem niezgodnym z warunkami określonymi w dokumentacji lub ogólnymi zasadami.
* Ingerencje wykonane przez osoby niewykwalifikowane lub zmiana parametrów.
* Towar, który był zmodyfikowany przez klienta (malowanie, zginanie itp.), jeśli w wyniku tej modyfikacji wystąpiła wada.
* Uszkodzenia spowodowane żywiołami lub siłą wyższą.
* Stosowanie niewłaściwych lub nieoryginalnych materiałów eksploatacyjnych, ani ewentualne z tego wynikające szkody, chyba, że takie użycie jest normalne i nie zostało wykluczone w załączonej instrukcji obsługi.
7.7.4. Procedura wnoszenia i rozpatrywania reklamacji
Kupujący zobowiązany jest do przedłożenia towaru oraz dowodu zakupu zastępującego kartę gwarancyjną (faktura, paragon) lub kartę gwarancyjną lub podanie informacji pozwalających na identyfikację umowy kupna (dane identyfikacyjne kupującego, data sprzedaży, numer zamówienia itp.) za reklamację. Jeśli kupujący nie odbierze towaru osobiście, prześle nam towar listem poleconym wraz z danymi i dokumentami opisanymi poniżej na adres: ADAMIK Company, s.r.o., Mitrovická 804, 73921 Paskov, Republika Czeska. Przed złożeniem reklamacji prosimy o wcześniejszy kontakt poprzez e-mail biuro(at)adamikshop.pl. Na żądanie sprzedającego kupujący zobowiązany jest zapewnić współpracę niezbędną do załatwienia reklamacji. W szczególności kupujący jest zobowiązany do zapakowania przedmiotu zakupu i dostarczenia go sprzedającemu. Towar zgłoszony do reklamacji musi być czysty i zapakowany w taki sposób, aby nie uległ uszkodzeniu podczas obsługi. Czyszczenie maszyny nie jest częścią naprawy i nie jest częścią naprawy gwarancyjnej. W przypadku zabrudzenia maszyny dostawca zastrzega sobie prawo do wystawienia faktury za prace związane z czyszczeniem maszyny. Wraz z towarem sprzedawca zaleca również dostarczenie próbek materiałów, innych informacji technicznych, takich jak obroty, prędkość posuwu, usunięcie materiału, przetworzona ilość, materiał obrabianego przedmiotu i inne ważne rzeczy, które mogą przyspieszyć proces reklamacyjny. Pracownik sprzedającego oceni reklamowaną wadę i jak najszybciej zdecyduje o zasadności reklamacji. W przypadku bardziej złożonej oceny zawodowej okres ten może być rozsądnie dłuższy. W związku ze zgłoszeniem reklamacji pracownik wraz z kupującym sporządzą protokół reklamacyjny, w którym wskaże datę otrzymania, treść i przewidywany czas rozpatrzenia reklamacji oraz dodatkowo dla kupującego-konsumentu, co wymagany sposób rozpatrzenia reklamacji. Po rozpatrzeniu reklamacji sprzedawca informuje kupującego o sposobie rozpatrzenia reklamacji lub o uzasadnionym odrzuceniu reklamacji w formie pisemnej oraz e-mailom. W przypadku nieautoryzowanej reklamacji kupujący zwróci sprzedającemu koszty transportu towaru oraz koszty ekspertyzy wady, jej lokalizacji i ewentualnego usunięcia wady. Jeśli kupujący nie przewiezie towaru po zgłoszeniu rozpatrzenia reklamacji w ciągu 30 dni od otrzymania zgłoszenia, zostanie obciążony opłatą magazynową w wysokości 35 zł z VAT za maszynę i 9 zł z VAT za pozostałe towary za każdy dzień rozpoczęty od dnia wysłania zawiadomienia do dnia przejęcia towaru przez kupującego. Kupujący zostanie każdorazowo poinformowany o rozpatrzeniu reklamacji w formie powiadomienia wysłanego jednym ze środków komunikacji. Jeżeli kupujący nie odbierze towaru, zanim kwota opłaty magazynowej przekroczy cenę reklamowanego towaru, towar ten zostanie wykorzystany do uiszczenia opłaty magazynowej.
7.7.5. Uwagi ogólne
Bieg terminu odpowiedzialności za wady i rękojmi rozpoczyna się z chwilą odbioru towaru przez kupującego. Jeżeli towar nie jest odebrany osobiście, za przejęcie towaru uważa się moment wydania go pierwszemu przewoźnikowi, jeżeli kupującym nie jest konsument, a jeżeli kupującym jest konsument, moment odbioru towaru od kuriera. Wszelkie prawa z tytułu wadliwego wykonania lub gwarancji nie mogą być stosowane do prezentów, które są dostarczane całkowicie bezpłatnie. Warunkiem jakiejkolwiek odpowiedzialności za wady jest pełna zapłata ceny zakupu i ścisłe przestrzeganie następujących przepisów:
* Przeczytaj instrukcję obsługi przed uruchomieniem.
* Ostrożne usuwanie konserwantów.
* Respektowanie warunków transportu.
* Natychmiastowe zgłoszenie szkody podczas transportu.
* Zgodność z warunkami przechowywania i konserwacji.
* Zgodność z warunkami instalacji, użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem.
* Zgodność z warunkami zawartymi w instrukcji obsługi.
* Zgodność z warunkami zawartymi w instrukcji konserwacji i leczenia (zwłaszcza interwały).
* Korzystanie z oryginalnych części sprzedawcy.
Na żądanie klient jest zobowiązany do zwrotu towaru lub wadliwej części oczyszczonej, odpowiednio zapakowanej i na własny koszt do punktu sprzedaży sprzedawcy. W przypadku odmowy podpisania protokołu reklamacyjnego przez kupującego, sprzedawca ma prawo odrzucić reklamację bez podania przyczyny.
8. POZOSTAŁE PRAWA I OBOWIĄZKI UMAWIAJĄCYCH SIĘ STRON
8.1. Towar pozostaje w posiadaniu sprzedającego do czasu pełnej zapłaty ceny zakupu towaru, w tym wszystkich związanych z tym roszczeń sprzedającego. W przypadku odsprzedaży przed pełną zapłatą ceny kupna kupujący ceduje swoje roszczenia wobec dłużnika na sprzedającego w wysokości swoich zobowiązań wobec sprzedającego. Kupujący zobowiązany jest do pisemnego potwierdzenia cesji wierzytelności na rzecz sprzedającego. W przypadku ingerencji osób trzecich, zwłaszcza gdy przedmiot zakupu jest zajęty, kupujący przedsiębiorca zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie sprzedającego i jednocześnie zawiadomić osobę trzecią o zastrzeżeniu własności sprzedającego. Kupujący przedsiębiorca dokonujący zakupu pokrywa wszystkie koszty, które muszą zostać poniesione na anulowanie interwencji i ponowny pomiar przedmiotu zakupu. W przypadku kupującego przedsiębiorcy obowiązuje, że do czasu trwania zastrzeżenia własności sprzedaż, hipoteka, przeniesienie własności, dzierżawa lub inna cesja przedmiotu zakupu ograniczająca bezpieczeństwo sprzedającego jest dopuszczalna tylko za uprzednią pisemną zgodą sprzedającego. sprzedawca. Sprzedającemu kupującemu przedsiębiorcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku naruszenia obowiązków określonych w niniejszym paragrafie.
8.2. W stosunku do kupującego sprzedawca nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w rozumieniu postanowień § 1826 ust. 1 lit. e) Kodeksu Cywilnego.
8.3. Zgodnie z postanowieniami § 1820 ust. 1) lit. j) Kodeksu cywilnego oraz § 14 ust. 1 oraz § 20d i nast. ustawy nr 634/1992 o ochronie Kupującego-konsumenta, sprzedawca informuje, że z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego konsument może zwrócić się do organu o pozasądowe rozstrzygania sporów konsumenckich, którą jest Czeska Inspekcja Handlowa (Česká obchodní inspekce), na stronie www.coi.cz. Czeska Inspekcja Handlowa zajmuje się propozycjami pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w sposób i na warunkach określonych w odpowiednich przepisach prawa. W celu uniknięcia wątpliwości żadne postanowienie niniejszego regulaminu nie wyłącza możliwości dochodzenia roszczenia kupującego konsumenta przed sądem cywilnym. Pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich wynikających z umowy kupna jest Czeska Inspekcja Handlowa z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, ID: 000 20 869, adres internetowy: http: //www.coi.cz. Strony umowy ustalają wyłączną jurysdykcję sądów czeskich. Stosunek prawny pomiędzy stronami umowy reguluje czeski kodeks prawny. Kupującemu nie przysługuje prawo jednostronnego potrącenia jakichkolwiek praw z wierzytelności sprzedającego. Prawa i obowiązki stron umowy, które nie są wyraźnie uregulowane w umowie lub niniejszych warunkach, podlegają czeskim przepisom prawnym. Stosowanie Konwencji ONZ o międzynarodowej sprzedaży towarów (CISG) jest wykluczone. Kupującemu przedsiębiorcy nie przysługuje prawo do przeniesienia jakichkolwiek praw i roszczeń wynikających z Umowy na osobę trzecią bez uprzedniej pisemnej zgody sprzedającego.
8.4. Sprzedający jest upoważniony do sprzedaży towarów na podstawie licencji handlowej. Inspekcję handlową przeprowadza właściwy urząd handlowy na obszarze swojej właściwości. Urząd Ochrony Danych Osobowych sprawuje nadzór nad obszarem ochrony danych osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa w określonym zakresie nadzoruje m.in. przestrzeganie ustawy nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów z późniejszymi zmianami.
8.5. Kupujący niniejszym przejmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 par. 2 Kodeksu Cywilnego.
8.6. Reklamacje i postanowienia końcowe - rozpatrzenie reklamacji przez kupujących i konsumentów obsługiwane jest przez sprzedawcę za pośrednictwem adresu elektronicznego biuro(at)adamishop.pl. Sprzedający wyśle informację o rozpatrzeniu reklamacji kupującego na adres e-mail kupującego.
8.7. Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie przez sprzedawcę danych uzyskanych w związku ze stosunkiem umownym, tj. danych określonych w zamówieniu, w celach marketingowych i biznesowych, a następnie udostępnianie ich współpracującym ze sprzedawcą podmiotom trzecim w celu prowadzenia działań marketingowych, z poszanowaniem obowiązujących przepisów, w szczególności ustawy nr 101/2000 Dz. w sprawie ochrony danych osobowych. Ta zgoda kupującego może być w każdej chwili cofnięta poprzez wyraźne pisemne oświadczenie wysłane do sprzedającego.
8.8. Umowa zawierana jest w języku polskim, angielskim lub czeskim. Wszystkie tłumaczenia na języki obce mają charakter orientacyjny, a w przypadku rozbieżności między wersją czeską a tłumaczeniem, pierwszeństwo ma wersja w języku czeskim, z wyjątkiem wysokości i waluty opłat administracyjnych.
9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
9.1. Swój obowiązek informacyjny wobec kupującego w rozumieniu art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (zwane dalej „rozporządzeniem RODO”) związanej z przetwarzaniem danych osobowych kupującego na potrzeby realizacji umowy kupna, na potrzeby negocjując niniejszą umowę oraz w celu wypełnienia obowiązków publicznoprawnych sprzedawcy, sprzedawca realizuje za pomocą specjalnego dokumentu.
10. WYSYŁANIE WIADOMOŚCI KOMERCYJNYCH I PRZECHOWYWANIE PLIKÓW COOKIES
10.1. Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie informacji związanych z towarami, usługami lub działalnością sprzedającego na adres e-mail kupującego oraz wyraża zgodę na przesyłanie przez sprzedającego wiadomości handlowych na adres e-mail kupującego. Sprzedający wypełnia swój obowiązek informacyjny wobec kupującego zgodnie z art. 13 rozporządzenia RODO związany z przetwarzaniem danych osobowych kupującego w celu przesyłania korespondencji handlowej specjalnym dokumentem.
10.2. Kupujący wyraża zgodę na przechowywanie na swoim komputerze tzw. cookies. W przypadku, gdy możliwe jest dokonanie zakupu na stronie internetowej i wypełnienie zobowiązań sprzedającego wynikających z umowy sprzedaży bez przechowywania tak zwanych plików cookie na komputerze kupującego, kupujący może w dowolnym momencie wycofać zgodę zgodnie z poprzednim zdaniem.
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11.1. Jeżeli stosunek ustanowiony umową sprzedaży zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony zgadzają się, że stosunek ten podlega prawu czeskiemu. Nie narusza to praw konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
11.2. Jeżeli którekolwiek postanowienie regulaminu jest nieważne lub nieskuteczne lub stanie się takie, nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do postanowienia nieważnego. Nieważność lub bezskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.
11.3. Sprzedający jest uprawniony do przeniesienia wszelkich praw i obowiązków, w tym wynikających z niniejszych warunków, na uprawnionego sprzedawcę umownego i tym samym zwolnienie się z jego zobowiązań. W związku z tym przeniesieniem zmienia się również miejsce spełnienia świadczenia na siedzibę sprzedawcy umownego. Kupujący musi zostać o tym fakcie niezwłocznie poinformowany.
11.4. Podane zdjęcia mogą być jedynie ilustracyjne. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany cen i błędów.
11.5. Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. Zmiany i uzupełnienia niniejszych Warunków muszą mieć formę pisemną, aby były skuteczne. Od wymogu formy pisemnej można również uchylić się tylko na piśmie.
11.6. Dane kontaktowe sprzedającego: adres dostawy ADAMIK Company, s.r.o., Mitrovická 804, 739 21 Paskov, Republika Czeska, adres e-mail biuro(at)adamikshop.pl, telefon +48660175950 lub +42077488385.
11.7. Kupujący wyraźnie oświadcza, że dokładnie zapoznał się z niniejszymi warunkami i rozumie je.
11.8. Uczenie użytkowników korzystania z Google Analytics. Aby lepiej zrozumieć klientowi - odwiedzających naszą stronę - korzystamy z usługi Google Analytics świadczonej przez Google, Inc. (zwane dalej „Google”). Dla większej przejrzystości chcemy Ci wyjaśnić, co ten fakt oznacza dla Ciebie, odwiedzających stronę naszego sklepu. Usługa Google Analytics wykorzystuje pliki „cookies” (tj. pliki tekstowe przechowywane na Twoim komputerze), które umożliwiają analizę sposobu korzystania ze strony. Informacje generowane przez cookie na temat korzystania z witryny (w tym adres IP) będą przesyłane przez Google i przechowywane na serwerach w Stanach Zjednoczonych. Wszystkie uzyskane w ten sposób dane będą przetwarzane anonimowo. Dane służą wyłącznie do oceny korzystania ze strony internetowej. Anonimowość jest gwarantowana przez fakt, że Google nie będzie kojarzyć Twojego adresu IP z żadnymi innymi danymi, którymi dysponuje lub będzie dysponował. Żadne poufne dane, takie jak adres e-mail, imię i nazwisko, numer telefonu, również nie będą wysyłane do Google. Możesz odmówić używania plików cookie, zapobiegając w ten sposób gromadzeniu danych o Tobie. Możesz to zrobić wybierając w ustawieniach swojej przeglądarki. W przypadku niektórych przeglądarek można zainstalować wtyczkę do rezygnacji z plików cookie dotyczących reklam, aby uniemożliwić przesyłanie danych do Google. Korzystając ze strony sprzedawcy, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych dotyczących Twoich wizyt przez Google w sposób i w celu wskazanym powyżejným.
11.9. Zdjęcia pochodzą od producenta oraz ze źródeł publicznych i mają charakter wyłącznie informacyjny, operator nie ponosi odpowiedzialności za ich poprawność. Specyfikacje techniczne mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Pomimo wszelkich starań, aby opis i parametry techniczne produktów były jak najbardziej dokładne i aktualne, nie możemy zagwarantować, że podane dane i informacje odpowiadają rzeczywistości. Wszyscy producenci zastrzegają sobie prawo do zmiany niektórych parametrów lub właściwości bez wcześniejszego powiadomienia, jeśli potrzebujesz zapewnienia o pewnych parametrach produktu, nie wahaj się z nami skontaktować. Późniejsze twierdzenie o parametrach i właściwościach jest niepotrzebną komplikacją dla obu stron i nie może zostać zaakceptowane. Operator sklepu internetowego zastrzega sobie prawo do zmiany ceny towaru w zamówieniu, w przypadku oczywistego błędu lub literówki w cenie. W takim przypadku kupujący jest o tym informowany, a jeżeli nie zgadza się z propozycją, Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy i anulować zamówienie. Jednocześnie operator nie ponosi odpowiedzialności za specyfikacje techniczne i opisy produktów, które mogą pochodzić od dostawców, producentów i mogą zawierać odchylenia.
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 1 listopada 2019 r. i całkowicie anuluje poprzedni regulamin.